Klachten over de kraamverzorgster 

Klachten over de kraamverzorgster 
Een kraamverzorgster staat je in de kraamtijd, d.i. de allereerste periode na de bevalling, bij in het huishouden. Zij helpt ook bij de verzorging van jouw baby en van jezelf zo kort na de bevalling. Deze service is in het leven geroepen om zowel da baby als de moeder en het gezin in alle rust te kunnen laten wennen aan de nieuwe situatie. Want de komst van een baby brengt heel wat met zich mee en het verandert je leven voorgoed. Kraamhulp biedt jou en je gezinnetje een extra ondersteuning en hiervoor wordt uitsluitend beroep gedaan op gespecialiseerde kraamverzorgsters om jou en je baby de best mogelijke zorgen en hulp te kunnen bieden. Mocht er om een bepaalde reden iets niet naar wens verlopen met de kraamverzorgster, meld dit dan. Het is de bedoeling dat zowel jij, de baby als het gezin een positief gevoel hebben bij de recente nieuwe wending in jullie leven. Dit verloopt best zo rustig mogelijk zodat jullie kunnen genieten van deze nieuwe fase in jullie leven.

Het kan echter altijd gebeuren dat je niet tevreden bent over de kraamverzorgster die bij jullie langskomt. Wanneer dit het geval is, is het ten zeerste van belang dit tijdig te melden aan de dienst in kwestie. Er zal dan vervolgens gekeken worden naar wat juist het probleem is met de kraamverzorgster en jullie. Op die manier kan er dan naar een constructieve oplossing worden gezocht zodat jullie die eerste periode na de bevalling zo comfortabel mogelijk kunnen doormaken. Het is namelijk van belang dat zowel jullie als jullie kleine wonder kunnen genieten van deze belangrijke, eerste fase van een nieuw leven.